Ett hål rikare

Igår öppnade jag med darrande händer och skräckblandad förtjusning kartongen till min nyinhandlade slagborr (249 spänn, rea på Claes Ohlsson) för att ta itu med att sätta upp hyllor i köket. Jag har skjutit upp det här projektet under väldigt lång tid i väntan på manlig assistans, men insåg till slut att det inte var en giltig ursäkt. Borra ska jag väl ta mig fasen kunna klara på egen hand.

Jag läste naturligtvis noggrant igenom den 5-sidiga  bruksanvisningen och studerade ingående alla knappar och reglage innan jag gav mig i kast med själva användandet. Jag läste dessutom monteringsanvisningen för hyllan ett flertal gånger.

Efter att ha mätt (och kontrollmätt två gånger) satte jag sedan borret mot väggen, tog ett djupt andetag och tryckte på gasen. Zzzzum, så var det hål i väggen. Lätt som en plätt! Förstår inte varför jag gått och bävat inför handhavandet av elektriska verktyg. Kändes till och med lite coolt att stå där och borra med den där stora apparaten. Nu jäklar ska här gör-det-självas!

Tyvärr visade sig väggen vara av gips och inte av spånplatta som jag först trott och gips-pluggar ingick inte i skruv-, plugg- och borrlådan jag köpte tillsammans med borren. Typiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0