Påskkärring redo att flyga söderut

Så var det Skärtorsdag. Skrämmande hur fort det här året har gått hittills, men nu är det redan påsk. Det verkar vara många som är lediga idag, det var ganska öde på gator och i tunnelbanan imorse när jag gick till jobbet. Jag jobbar tyvärr på ett företag som inte tillämpar halvdagar dag före röd dag så det blir till att knega på som vanligt.

Imorgon styr jag dock min kosa och kvast mot Sveriges trädgård, Blekinge. Det har nästan blivit tradition att hälsa på min pappa där på påsken. Goda middagar,  promenader vid havet och ett första vårbesök på sommarstugeön brukar vara återkommande aktiviteter. Det ska bli så skönt att komma iväg från Stockholm. Bortsett från några jobbresor utomlands har jag inte varit utanför Stockholm sen oktober då jag var en helg på Gotland. Jag känner mig alltid uppfriskad och uppvilad av att åka bort.

Glad påsk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0