Missförstånd om pris

Igår gick jag till Naturkompaniet för att titta på ett vind- och regnställ. Jag har insett att det kan vara värt att investera i det både med tanke på cykling, ridning, kajakturer och skogspromenader. Min avsikt vara bara att se vad utbudet var och känna efter lite vad jag vill ha.

Jag bad en manlig säljare om hjälp (så klart). Jag förklarade vad mitt syfte var och sa sedan "och jag hade inte tänkt mig att det skulle kosta 3000 kronor", varpå säljaren sken upp som en sol och sa "åh, jaha - då går vi hit bort" och pekade bort ifrån ställningarna där jag just bläddrat bland regnjackor i 1000-kronorsklassen.

När han sedan plockade fram ett par olika jackor åt mig att prova såg jag till min förskräckelse att prislappen var över 2 500 kr på alla. Jag misstänkte att försäljaren hört fel och trott att jag VILLE att det skulle kosta 3000 spänn (och jag som inte ens trodde att sådana plagg kunde kosta så mycket). Eftersom han verkade så otroligt glad över just detta faktum och missförståndet redan pågått i flera minuter så kunde jag inte få ur mig att jag ville ha nåt billigt. Vilken mes jag är!

Jag spelade glatt med och provade entusiastiskt den ena top-of-the-line jackan efter den andra tills jag tackade så mycket för hjälpen och gick hem "för att fundera". Fasen, nu kan jag inte gå tillbaka till just den butiken igen.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0