Semesterrapport II

Nu är det slut på det roliga. En månads verklighetsflykt från Stockholmsvardagen är till ända. När jag i lördags kväll baxade in mitt pick och pack över en halvmeters hög med DN i lägenheten så slog "efter-semestern-ångesten" till direkt. Med tårarna brännande bakom ögonlocken insåg jag att sommarn är slut, vardagslunket börjar igen och allt är precis som före semestern.

Den sista semesterveckan var händelserik och började med kräftfiske i norra Blekinge. Fångsten blev 100-talet flodkräftor varav ca hälften höll storleksmåttet för att bli kokta (storleken har betydelse). På söndagen kom mitt ex till sommarstugeön där vi spenderade tre dagar med att sola, läsa, lösa korsord och grilla.  På torsdagen och fredagen körde vi runt i Skåne där vi stannade till på flera underbart vackra platser: Knäbäckshusen, Sandhammaren, Ales stenar, Hammars backar, Ystad och Mölle. Det blev en hel del fotograferande och jag kan knappt bärga mig för att få sätta mig ner och fixa med alla semesterns bilder.

För att summera 2007 år semester så har det varit min bästa semester på många år. Jag ska ALLTID försöka ta 4 veckors sammanhängande ledighet i fortsättningen. Jag är utvilad och har fått en tillräcklig dos av natur och sol för att överleva till Costa Rica-resan i vinter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0