Unik tomte siktad

Luciamorgon. Det märks. Gatorna och tunnelbanan vimlade av små lucior, tomtar och pepparkaksgubbar på väg till skolan eller dagis. En liten kille stack dock ut i mängden - iklädd tomtekläder men med Spiderman-mössa. En Spidermantomte helt enkelt. Det måste vara unikt!

På jobbet var det en liten kör från en skola i närheten som kom och lussade. Det var ett 10-tal mellanstadieelever som såg ut som de helst hade velat vara någon annanstans. Alla utom den minsta av de tre pepparkaksgubbarna, en storleende filur som klämde i för kung och fosterland när det var dags för papparkaksgubbesången. Lussandets höjdpunkt var dock en, för mig, ny pepparkaksvisa där texten gick så här:

"Vi vill ej bli räddade, räddade, räddade
För vi vill bli gräddade, gräddade, gräddade
Jag vill bli en gumma
Jag vill bli en gubbe
Och jag vill bli en gris"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0