Det kanske går att träffa nån på krogen trots allt

I fredags tog jag ett par after-work glas med vin med några singeltjejer från mitt jobb på en hotellbar i närheten av Stureplan där jag aldrig varit tidigare. Det var fullproppat med folk av en ganska blandad publik. Det var inget ställe dit jag själv hade valt att gå men musiken var ok och stämningen var god.

Vi lyckades hitta en plats ganska långt från baren där vi kunde stå utan att behöva trängas alltför mycket och där musikvolymen var mera pratvänlig. Vi snackade så mycket att jag glömde bort att spana på grabbar. Eller förresten, ärligt talat har jag nog inte riktigt kommit över den där tröskeln som relativt nybliven singel då man börjar våga flörta.

Senare blev det några sittplatser lediga vid en bordsgavel och vi slog oss ned där. Det satt två killar i 30-35 års åldern bredvid oss vid bordet och när de en stund senare tänkte gå så övertalade min småberusade kollega dem att stanna ett tag till. Eftersom jag satt närmast dem började vi prata. Vi snackade om allt möjligt - hur det är att vara singel, hur man vill bo, Gotland, att människan djuriska natur, viljan att träffa någon seriöst och bilda familj, Stockholm i jämförelse med London, hur vikitgt det är att hitta balans mellan arbete-privatliv, lunchställen runt Hötorget, ridning, träning etc etc. Det var helt enkelt en mycket intressant, trevlig och oflörtig konversation och det fick mig att omvärdera krogen som möjlig plats att träffa en kille på.

De gånger tidigare då jag råkat i samspråk med killar på uteställen har de antingen varit för fulla, för raggiga, för tråkiga eller av andra anledningar omöjliga att få till en bra konversation med. Det är kanske skillnad när man börjar prata med någon som man inte flörtade med innan samtalet påbörjades. Eller så var det för att det var direkt efter jobbet och den riktiga köttmarknaden inte kommer igång förrän efter 12-slaget?

Får väl börja hänga på det här stället på fredagarna efter jobbet :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0