Insomnia

Varje söndag senaste månaden har jag inte kunnat somna. Jag känner mig hur trött som helst och läser tills ögonen faller ihop och jag tappar boken. Jag lägger ifrån mig boken, släcker lampan och lägger mig tillrätta. Och BING! Precis när jag håller på att somna, vaknar jag till liv och kan bara inte slappna av igen. Jag försöker att inte tänka på något, att slappna av i alla muskler, att andas djupt och långsamt - inget hjälper. Jag riktigt känner hur det spänner över ögonen. Och så börjar jag vrida på mig - lägger mig på sidan, på magen, andra sidan, på rygg. Sneglar på klockan  - den visar två - och tänker att om jag somnar nu kommer jag ändå vara hyfsat utvilad imorgon bitti. Vrider på mig några varv till, sneglar på klockan igen - den är tre - och tänker om jag inte somnar snart kommer jag vara ordentligt trött. Halvdrömmer lite, snurrar några varv och kollar på klockan igen - den är fyra - fy, nu är det kört tänker jag, jag kommer definitivt vara helt däckad imorgon. Och sen somnar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0