Ko med dödsångest ingen höjdarartikel i DN

Häromdagen läste jag den smått tragikomiska artikeln i DN om en ko som rymde från ett slakteri och sedan fick jagas av både polis och slakteripersonal genom bostadsområden och över motorvägen innan den slutligen gick sitt oundvikliga öde till mötes.

Det verkar inte som det krävs någon större språkfärdighet för att skriva artiklar för DN. Artikeln måste ha varit den sämsta ur språksynpunkt jag någonsin läst i DN. "Kossa" och "lubba" är ord som känns som om de hör hemma i kvällspressen. Dessutom har jag för mig att det häromdagen stod "han", men det verkar tack och lov ha korrigerats.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=620242&maNo=-1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0