Seg söndag

Vad konstigt att man så gott som alltid känner sig trött på söndagar även om man sovit ordentligt. Sitter redan och gäspar fast klockan bara är 20, men det är i och för sig kanske lika bra då jag ska försöka lägga mig tidigt då jag måste gå upp halv sex imorgon för att ta 7-flyget till Bryssel dit jag ska på utbildning i ett par dagar.

Började dagen med te och tidningar i sängen. Efter en bamsefrukost satte jag igång med städning. Dammsugning stod på agendan, men under förberedande dammning blev jag distraherad av att sköta om blommorna, rensa ett skåp, gå igenom CD-samlingen och förpassa densamma till vinden etc etc. Ett par timmar senare hade jag fortfarande inte dammsugat men en kompis ringde och erbjöd promenad samt bevittnande av hennes killes ridlektion på Solna Ridskola där hon och jag lärde känna varandra.

Det var skönt att komma ut i friska luften ett tag och framförallt roligt att besöka ridskolan igen. Men det är inte utan att man tycker synd om hästarna där. De får så gott som aldrig komma ut i hagen och flera hästarna är 20 år eller äldre och har varit på ridskolan större delen av sina liv. Inte konstigt att de inte ser särskilt glada ut på lektionerna. Nej, jag är glad att jag numera lämnat ridskolan och blivit medryttare istället.

Väl hemma var jag rejält kall från timman på ridhusläktaren och då passade det prima att få upp värmen med en tur med slangdraken. Nu känns det riktigt mysigt med en nystädad lägenhet men jag har lite svårt att slappna av pga resan imorgon. Ska ta itu med packningen nu så jag kan försöka slappa i soffan sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0