Dåliga vanor

Usch, så vaknar jag upp ännu en lördag med världens baksmälla. Samma visa varje helg sedan jul....eller sedan jag blev singel kanske är ett ärligare tidsmått. Det är inte bra. Kroppen säger ifrån, den har inte samma ork och ungdomliga fräschör som för tio år sedan då jag aldrig någonsin blev bakis hur mycket jag än druckit. Nu räcker det med tre glas vin för att jag ska må dåligt. Fy sjutton! Det värsta av allt är att hela dagen nu är förstörd. Jag har ingen energi att ta mig ut men jag kommer känna mig hemsk om jag spenderar hela dagen nedbäddad i soffan med pocketbok och julmust . Jag måste ta bättre hand om mig i fortsättningen, vill inte kasta bort fler helgdagar på det här sättet. Och inte kasta bort mer pengar på alkohol  (undrar hur mycket jag druckit upp senaste månaden....hemska tanke!). Nu orkar jag inte skriva mera, ska bädda ner mig i soffan med pocketbok och julmust!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0