Dåligt ägg, dålig start på dagen

Finns det något mer irriterande än ägg som inte går att skala? När den där hinnan liksom sitter fastklistrad vid vitan så att det mesta av vitan sitter fast vid skalet och följer med när man skalar? En fredagsmorgon hemma hos fröken Dåligt Morgonhumör är detta bland det värsta som kan hända.

Häromdagen köpte jag ekologiska ägg av ett nytt märke jag inte köpt förut. Paketet hade lite rolig design och kom från en namngiven gård och äggen var stora och vackert beigefärgade. Imorse kokade jag det första av dessa vackert beigefärgade, stora ägg. Det blev dock en besvikelse av allra värsta slag. Jag skojar inte när jag säger att hela, H E L A, vitan följde med vid skalning under högljudda svordomar från min sida. Allt som återstod efter skalningen var gulan. Vilken besvikelse! Och vilken dålig start det blev att börja dagen med ett vredesutbrott.

Fem ägg kvar i kartongen....närmsta morgnarna kan bli jobbiga :)

Kommentarer
Postat av: Marcus

Hugg av toppen med osthyveln så slipper du det där problemet! :)

Ett annat tips är att låta äggen ligga i kallt vatten ett rätt bra tag innan de serveras (självklart inte så länge att de blir kalla, men de ska kännas halvljumma från utsidan), det har fungerat bra för mig!

2007-01-26 @ 11:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0