Hemsk insikt

En kollega kom idag fram till mig och beundrade mitt halsband, en enkel silverkedja med min månadssten i ett hjärtformat hänge. "Det fick jag är jag fyllde 15", berättade jag. Bang! Insikten slog ner som en blixt från klar himmel - i år är det femton år sedan jag fyllde femton. Jag är snart dubbelt så gammal som jag var då. Jag är snart 2 x 15 år gammal. Jag måste erkänna att det faktiskt känns lite jobbigt att lämna tjugo-åren bakom sig. Jag har inte riktigt hunnit med det som jag trodde jag skulle hinna med. Åren går alldeles för fort. Hallå stoppa tåget, jag vill kliva av här vid 29!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Terttiårskris? ;) Usch, jag känner mig gammal och är ändå bara 19.. men snart fyller jag 20, då är det inte länge kvar till 25 och så sitter jag där och tänker som du när jag är 29. Gaah. 23 är nog en bra ålder att stanna vid, då är man ganska ung men kommer ändå in på de flesta uteställen och man är fortfarande inte "för gammal" att åka billigare med tåget och med flyget.

Usch, tiden går verkligen för snabbt!

2007-02-01 @ 13:13:15
URL: http://annilelica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0