Se upp för isfläckar

På väg till jobbet imorse hade jag en nära-döden upplevelse på övergångstället vid Sveavägen då min klackförsedda fot slant på en isfläck. Jag lyckades mirakulöst undvika att falla handlöst genom ett akrobatiskt paradnummer som innebar ett hysteriskt flaxande med armarna och flera sekunders vinglande steg med en benföring som påminde om Mowgli's efter det att slagit huvudet i en stock. Detta vilda rörelsemönster resulterade i att min mp3-spelare flög all världens väg och landade med ett plums i vattnet som dolde sig under isen.När jag väl återfått balansen, snappade jag upp min mp3-spelare sådär lagom nonchalant och fortsatte min vandring till tunnelbanan som om ingenting hade hänt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hjartat..jag undrar vad du gick och tankte pa jag :)

2007-01-15 @ 17:14:49
Postat av: Marcus

Stackars MP3-spelare! ... Nu kanske du har lärt dig att klack-skor inte är det bästa när isen lägger sig på backen!

2007-01-26 @ 11:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0