Vem bryr sig om NHL?

Jag förstår inte varför de på morgonnyheterna alltid inleder sporten med nattens NHL resultat - "den ena svensken har gjort det där målet, den andre svensken är skadad men hans lag vann ändå, den tredje svensken gjorde en assist". Samma visa varje eviga morgon. Vem bryr sig? Vad som händer i ishockey i USA tycker jag är totalt ointressant oavsett om en svensk hade en klubba med i spelet eller inte. Finns det inga sporthändelser i Sverige som man kan presentera istället? Inga duktiga unga sporttalanger eller någon tjejsport som kan föräras ett omnämnande? Eller är svenskarna i Sverige så pass dåliga på att prestera sportmässigt att vi (TV) blir så oerhört stolta när en eller annan svensk lyckas prestera något i sportsammanhang i ett annat land och helt enkelt inte kan låta bli att rapportera detta som sportens huvudnyhet? Jag vill inte tro att det är så. Det skulle vara intressant att veta hur stor andel av morgonens tv-tittare som är genuint intresserade av NHL resultaten.....inte jag i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Goran

haha, den var bra! ibland kan jag tänka detsamma om NHL men sport ska ju vara till för alla sportälskare. Känner att jag har tappat intresset för ishockey överhuvud taget!

2007-01-30 @ 16:44:49
URL: http://ottifemma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0