Blåa fingrar

Det har ju stått i media att det redan finns svamp i markerna. Igår kväll tänkte jag ta en liten snabbrunda i skogen på Lovön för att se om jag kunde hitta något. Jag hade en papperspåse i bilen som jag tog med ifall att. Jag traskade runt en stund med fokus inställt på kantareller. Inte en enda så långt ögat nådde. Däremot insåg jag plötsligt att jag stod mitt bland frodiga blåbärsbuskar som var så fulla av bär att grenarna bara dignade. Så jag satte mig ner och började plocka.

Jag har aldrig sett så mycket bär tidigare. Efter en halvtimma hade jag fått ihop över en liter. Utan att få ett enda myggbett dessutom. Jag hittade också  smultron och hallon. När jag kom hem fick jag skrubba händerna en lång stund för att få bort de blå missfärgningarna. Men det var det värt! Frågan är nu vad jag ska göra för smaskigt med alla bär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0