Nu har jag semester

Nu är det äntligen SEMESTERDAGS! Woooohoooo! Idag packar jag bilen och lämnar Stockholm för en 4-veckors Tour de Södra Sverige med besök i Jönköping, Blekinge skärgård, Bjärehalvön i Skåne, Göteborg och Västkusten. Det kommer bli bad, läsning, vandring, utflykter, filosoferande, massor med fotografering och god mat och frukost på bryggan.

Det bästa av allt är att jag redan är helt nedvarvad och avslappnad. Den här veckan har det inte varit något alls att göra på jobbet. Vi har bara varit tre stycken på avdelningen så vi har passat på att ta långa luncher, långa fikaraster och gå tidigt. Det har alltså sina fördelar att ha sen semester och jobba när alla andra är lediga.

Det sämsta av allt är att jag lider av PMS, semesterglädje varvas med irritation och deppkänslor. Konstig känslomix, men som tur är går det snart över.

Det blir radiotystnad i ett par veckor framöver alltså. Semesterrapport avges i augusti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0