Ingen midsommarnattsdröm

Trotsandes vädrets makter, i hällande regn, iklädd ett två storlekar för stort regnställ, gav jag mig igår ut för att plocka sju sorters blommor. Det visade sig ganska enkelt, på en sträcka av 50-talet meter hade sju arters blommor uppbringats - smörblomma, hundkäk, rölleka, klöver, kärringtand och några andra blommor jag inte känner till (säkerligen några rariteter).

Men drömde jag då om Prince Charming? Nä. Kan det ha något att göra med att jag inte hoppade över sju gärdsgårdar? Inte en endaste gärdsgård fanns där jag var och att skutta över sju elstängsel kändes inte riktigt lika romantiskt. Kan det ha något att göra med att jag inte gick baklänges runt en brunn? Det må så vara. En troligare anledning till att drömmarna fallerade kan dock vara att jag glömde den lilla buketten på hallmattan och aldrig ens lade den under huvudkudden. Vilken miss! Så det blir till att vänta ett år till innan bilden på den rätte uppenbarar sig i mina drömmar.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0