Pysslig? Jag?

Det har hänt att jag då och då knatat in på Panduro-butiken på Kungsgatan. Jag har alltid fnyst lite överlägset åt allt detta pyssel och krimskrams och tänkt att sådant där är verkligen för personer som har alldeles för mycket tid att fördriva. Vem hinner med att måla korgar, brodera och gjuta gipsfigurer? För att inte tala om "scrapbooking". Ok då, jag får väl också erkänna ett uns av svartsjuka på alla kreativa pyssliga människor - jag lider av en nästan total avsaknad av pysslighet och kreativitet.

Men hur det nu än var så drabbades jag av en plötslig lust att göra något pyssligt och kreativt med tanke på att jag ska skicka ut inbjudningar till mitt snart åstundande 30-årskalas. Ambitionsnivån = skyhög. Jag fyllde en hel varukorg med stämpeldynor, kort, specialsaxar, glittriga pennor, klister och färgglatt papper. Jag spenderade sedan några timmar igår kväll med att klippa och klistra. Tro det eller ej men jag tyckte det var roligt! Ska jag gå och bli en sådan där pysslig typ nu, lagom tills jag fyller 30.....  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0