Sommarnatt

Svenska sommarnätter är underbara. På natten mellan lördag och söndag var jag och en kompis ute på nattligt fotoäventyr. Vi åkte ut till Lovön strax efter 02.30 och hade planerat lite nattfotografering. Tyvärr hade vi missberäknat lite för det var ju nästan ljust redan trots att solen inte skulle gå upp förrän drygt en timma senare.

Hur som helst så var det underbart att vara ute den tiden på dygnet, i gryningen. Det var alldeles vindstilla och fåglarna sjön för fullt. Bortsett från gles trafik hördes inga ljud orsakade av människor. I Mälarens vikar låg massor av båtar förtöjda över natten. Jag fnissade tyst för mig själv när jag klampade runt bland torra kvistar i strandkanten och tänkte att om de är någon vaken på båtarna så måste de undra vad det är för något enormt djur som för sådant oväsen på land. Om det varit jag som legat i båt så hade jag nog skitit knäck av skräck om jag hört allt brakande och prassel.

På hemvägen stannade vi till vid Drottningholms Slottspark och det var annorlunda att se parken helt öde bortsett från gäss och änder. Om den kungliga familjen vill ha parken för sig själva så borde de passa på att smita ut sådär vid 5-tiden en söndag. Det här vill jag göra igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0