Klädvalsapati

Vissa morgnar drabbas jag av total handlingsförlamning när jag står i garderoben och ska välja dagens kläder. Jag låter blicken glida längs hängarna, drar ut en låda här och där medans hjärnan upprepar som ett mangra "Vad ska jag ha på mig? Vad ska jag ha på mig? Vad ska jag ha på mig?".  

Eller så bara står jag där och gapar och gör ingenting. Imorse kom jag på mig själv med att bara stå där i säkert 5 min. Då fick jag säga till mig själv på skarpen (jag talar högt med mig själv ibland) - Nu får jag för fan skärpa mig, det är väl bara att välja nåt! Så jag slet ned första bästa tröja. Som tur var innebar just den tröjan att jag endast hade två olika par skor att välja mellan så det valet gick åtminstone snabbt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0