Panikshopping, party & baksmälla

Så lyder en sammanfattning av helgen som varit. I torsdags insåg jag att jag inte hade något att ha på mig på bröllopsmiddag på lördagen. Detta föranledde en shoppingrunda "from hell" på fredagseftermiddagen och lördag förmiddag tillasmmans med halva Stockholms befolkning (kändes det som). Det fullkomligen kryllade av folk på stan som alla verkade fokuserade på att vara i vägen för mig i min hetsiga framfart. Jag provade desperat klänning efter klänning. Till slut sänkte jag ambitionsnivån från "skitläcker klänning" till "något jag inte känner mig ful i" och hittade till slut ett klädstycke som fick duga. Köpte dessutom en hel del alternativa tillbehör på öppet köp på lördagen.

Bröllopsmiddagen var en mycket lyckad tillställning. Jag hade blivit utlovad singel-sällskap till bordet och måste väl erkänna att jag med spänning sett fram emot detta. Tyvärr så uppstod inget tycke, överhuvudtaget, varken med bordskavaljeren eller någon annan för den delen. Men det gjorde verkligen inte festen sämre för det. Lokalen var fantastisk med utsikt över hela stan, brudparet oerhört stiligt, maten var god, vinet var fantastiskt (och gratis), människorna smarta och trevliga, lagom många tal och riktigt drag på dansgolvet som avslutning. Jag dansade som besatt i flera timmar (och lyckades även hälla i mig både en och tre drinkar). Klockan tre blev vi varsamt utkastade och tre av oss försökte utan lycka hitta något ställe att fortsätta partandet på.

Kom till slut hem, utmattad och nöjd, vid fyra-tiden på morgonen. Det var helt ljust ute och koltrasten sjöng för fullt. Tog emot lite att lägga sig då och jag övervägde en stund på om jag skulle ta med mig kameran till Observatorielunden för lite morgonfotografering men insåg sedan att det nog inte var en hit att gå dit helt ensam i feststass mitt i natten.

På söndagen mådde jag SÅ dåligt, värsta baksmällan i år tror jag. Jag svettades av varje ansträngning och det snurrade i huvudet till långt inpå eftermiddag. Det enda jag orkade med var att lämna tillbaka alla oanvända inköp på öppet köp och äta lunch på gräset  i Tegnerlunden. Efter det blev det soffa, läsk och chips och dåligt samvete över vad jag utsätter min lilla kropp för. Usch, nu får det dröja med festande ett tag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0