Pendelrace

Ikväll var jag medbjuden på pendelrace av en kollega. Detta innebär att man åker pendeltåg från Bålsta in till t-centralen, kliver av vid varje station och dricker en öl på närmsta hak till stationen inom tiden tills nästa tåg mot stan avgår. Alltså har jag ikväll druckit öl i Kungsängen, Kalhäll, Jakobsberg, Barkarby, Spånga, Sundbyberg, Karlberg och T-centrale. Fast jag fuskade på några av ställena genom att dela öl.

Vi var drygt 30 pers i sällskapet. Många från Bålsta - allt från stalltjejer till mäklare. Ingen intressant singelkille där dock. En kille som hade underbart vackra ögon men tyvärr var han full från första början så jag ägnade honom ingen större uppmärksamhet under kvällen trots att hans tjejkompis försäkrade att han var en jättego kille.

Skönt att promenera hem med en double cheeseburger med bacon från Burger King. Kommer sova gott i natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0