Singelförhör

- "Hur går det med kärleken då?"
- "Har du träffat någon ny kille?"
- "Träffar du någon trevlig pojke nu för tiden?"
- "Ingen ny flamma än?"
- "Och hur blev det med den där...jaha, ni är bara vänner nu"


Om man är singel får man vänja sig vid att ens privatliv tydligen är av allmänt intresse och för vems om helst att diskutera om och engagera sig i. Man får vänja sig vid att folk ställer närgångna frågor som det inte går att svara på utan att känna sig obekväm eller misslyckad eller som att man försöker förklara sig. Det är minsann ingen som frågar par rakt ut hur det går för dem - "Hur går det i sängkammaren då?", "Har ni börjat tröttna på varandra än då?", "Har du upptäckt alla hans dåliga sidor och ovanor än?"  Jag kanske borde kontra med sådana frågor i fortsättningen?

Suck, att bli utfrågad är sådär lagom roligt. Särskilt när det är släktingar. Särskilt när det är många släktingar. Särskilt när man är äldsta syskonbarnet/barnbarnet. Särskilt när ens lillebror är det enda ytterligare barnbarnet/syskonbarnet i hela släkten och även han är singel. Särskilt när man snart är 30 år och de antagligen hoppats på att man skulle satt en ny generation till världen vid det här laget. Min mormor påminner mig i alla fall inte om att hon hade 5 barn vid min ålder, tack mormor!

Tar tacksammast emot förslag på bra svar / motfrågor inför nästa singelförhör!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0