Svårt att komma upp & fågelkräk

Senaste två veckorna har det hänt ett antal gånger att jag vaknat av mig själv en bra stund innan väckarklockan ska ringa. Somnar jag om då så är jag hur trött som helst sen när klockan väl ringer. Men vore det inte bra då att faktiskt gå upp om jag ändå vaknar? Det måste ju betyda att jag är utvilad och är i rätt ställe på sömncykeln för att kliva upp. Jo, så har jag tänkt.

Sedan flera dagar tillbaka har jag bestämt att jag ska gå upp om jag vaknar tidigt nästa morgon. Kan ju vara skönt att kunna ha lite mer tid på sig på morgonen, äta frukost länge och titta på morgon-TV. Men inte då. När jag väl vaknar så kan jag omöjligt förmå mig själv att lämna duntäckets varma omfamning. Det är ju bara SÅ skönt att ligga kvar där i värman. Igår kväll tänkte jag att idag måste jag se till att skärpa mig. Tror ni inte jag vaknade redan kl. 05! Så tidigt kan ju ingen människa gå upp. Så blev det ännu en seg morgon med väckarklocka.

I och för sig vaknade jag inte av mig själv i morse utan av en j***la mås som satt och skränade en lång stund på huset mitt emot. Förstår inte hur en sådan liten kropp kan uppbringa ett sådant oläte.  Hade för mig att Odenplan var befriat från vitfågel men nu har de visst bestämt sig för att komma och förstöra min morgonsömn. Fågelkräk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0