Det går bra nu

I helgen slog det mig att jag mått riktigt jäkla bra den senaste tiden. Humöret är på topp, hälsan likaså, självförtroendet har fått sig en boost av att komma ut och träffa killar och äntligen har det blivit lite balans mellan aktiviteter och hemmatid/spontantid.

Jag gjorde en liten livsanalys för ett tag sen. Jag avsatte en kväll åt att sitta ner och fundera på vad i mitt liv jag verkligen värdesätter, vad som gör mig glad/ger mig energi, identifiera mina tidstjuvar och komma fram till små förändringar (i tanke eller handling) som skulle kunna göra tillvaron ännu bättre. Jag tog min utgångspunkt i LivsKvalitetsProfilen som är utvecklad av Föreningen Tidsverkstaden. De har också skrivit en bok ("Rik på riktigt") som är tänkvärd.

Jag har inte gjort några stora förändringar (än) men det var värt mycket att bara engagera sig lite i sitt eget liv och tidsanvändning. De små saker jag ändrat på har redan gjort skillnad och det känns bra. Varje liten positiv förändring är värt mycket, man behöver inte göra en helomvändning och vända upp och ner på allt. Man kan komma lång även med små steg. Så jag tassar vidare i samma riktning....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0