Mordisk till sinnet

Jag förstår att folk har blivit mördade i tvättstugan. Det finns få saker som gör en så förbannat som när någon snott ens sen två veckor tillbaka bokade tvättstugetid.

Jag stressade hem från träningen idag för att hinna i tid, kom hem precis när tvätttiden skulle börja så inte hann jag äta något heller (hunger har inte en positiv effekt på mitt humör och tålamod). Inte nog med det, det är första dagen på mensen också vilket gör mig sådär lite extra retlig. Där kommer jag kånkandes på 10 kg smutstvätt och upptäcker till min fasa och förbannelse att någon jävel börjat tvätta. "Nä nu jävlar" utbrister jag högt och återvänder till lägenheten uttalandes diverse fula ord för att hämta papper och penna och skriva en liten trevlig lapp. "Jag återkommer kl. 20 och hoppas du tömt maskinerna tills dess" löd lappen. Som ett förtäckt hot nästan, om att något otrevligt skulle kunna inträffa om maskinerna inte var tömda.

Maskinerna var tömda. En lapp var fasttejpad med ett meddelande till mig:
"Så pinsamt. Jag ber 1000 gånger om ursäkt. Jag trodde jag hade bokat ikväll och var till och med nere och dubbelkollade bokningstavlan imorse. Det måste ha slagit slint i skallen på mig för jag har bokningscylinder nr 1014 och när jag såg din som har 1041 såg jag fel. Jag ber än en gång så mycket om ursäkt!"

Då fick jag sjukt dåligt samvete!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0