Dejt numero cuatro

Inget hände på så många månader och nu är det nästan för MYCKET som händer på en gång. Roligt och läskigt på samma gång.

I augusti var jag på ett Running Dinner event. Jag blev lite nyfiken på mitt sällskap för kvällen men det visade sig ganska snabbt att den nyfikenheten inte var besvarad. Däremot messade en annan kille från den kvällen för två veckor sedan. Jag blev lite smickrad över att han hörde av sig då jag varit rejält i gasen den första gången vi sågs. 
 
Förra veckan messade han igen och till slut klämde han fram ett "lust att ta en drink eller nåt imorgon efter jobbet". Jag kunde inte den dagen men vi sågs i söndagskväll istället över en öl på en halvtom bar i Vasastan. Det var lite trögt med samtalet i början, men jag är inte den som sitter tyst utan drev konversationen med frågor om honom. I stort sett var det så att han under hela samtalet nog knappt ställde mig en enda fråga. Sånt är riktigt tråkigt tycker jag, det är ju alltid mycket trevligare om den andre personen visar lite nyfikenhet och intresse för vem man är också. 

Nåväl, fördelen var väl att jag fick veta en del om honom och faktiskt så verkar han vara en rätt intressant kille på många sätt. Han gillar att vara aktiv och ute i friska luften, verkar ha ett visst musikintresse och har bott en del i olika länder., verkar duktig och engagerad i sitt jobb. Som person är han lite mer svårplacerad, utåtriktad men ingen öppen bok direkt. Han kan nog vara lite knepig skulle jag tro.

Har förstått från vad vi pratade om på Running Dinner och mess att han haft ihop det med några tjejer men att det inte blivit något. Sånt får mig att undra lite grann, dels över hur seriös man är och ens omdöme. Jag skulle inte inleda något med någon jag inte är seriöst intresserad av och då borde det ju hålla mer än någon månad och inte "rinna ut i sanden".

Hur som helst så var det en trevlig 2-timmars träff och min känsla direkt efter var att en uppföljande trätt kanske inte skulle vara helt fel - om HAN tog intitiativet till det.  Det visade sig att jag inte behövde vänta särskilt länge på det. Igår hade han ringt mig och lämnat meddelande på min telefonsvarare om jag ville hitta på något med honom idag, onsdag. Snabba ryck. Usch, kändes stressigt och lite jobbigt att han ville träffas så snart - samtidigt som jag så klart fick en liten egoboost.  Jag tackade nej (jag måste packa) och lämnade det lite öppet att vi träffas när jag kommit tillbaka från min weekendtripp. Hjälp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0