Hallelulja

Jag har börjat sjunga i en gospelkör och nyligen hade vi konsert. Jag är inte troende och känner mig alltid lite besvärad av religiöst prat och lovsjungande.

Den här konserten blev ganska snart väldigt gudslig - religiöst mellanprat och väckelse-möte-stämning när den inte ont anande publiken både fick klappa takten och sjunga med. Väldigt osvenskt! Fast i och för sig verkade publiken dras med av musiken och shakade järnet medan de klappade och sjöng med. Jag är glad över att jag inte hade bjudit in några jag kände. Jag blir nästan lite irriterad över att de ska pracka på religionen på de som kanske bara kom dit för att få höra lite bra musik. Å andra sidan är det väl just det som är baktanken.

Hmmmm...jag tror inte jag ska fortsätta i den där kören nästa termin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0