Take 2 med numero cuatro & dubbelbokning

Hoppsan, jag har visst gått och fått mig en seriös intressent . Herr 4 ringde dagen efter att jag kommit tillbaka från Barcelona och ville ses. Jag gillar när killar inte är rädda för att höra av sig även om det är tätt inpå. Jag föreslog en fika på söndagseftermiddagen. 20 min senare får jag en förfrågan av Kille nr 5 som jag ännu inte träffat pga att vi i flera veckors tid inte kunnat hitta en dag som passar båda. Han ville så klart träffas söndag eftermiddag. Typiskt!

Vad göra? Efter lite resonerande kom jag fram till att jag ju redan träffat Herr 4 innan och han verkar dessutom tillgänglig för det mesta. Därför körde jag en fuling och hittade på någon ursäkt till att flytta träffen med honom till i onsdags.


Fika direkt efter jobbet var planen, men jag kom på att jag behövde gå och vaccinera mig inför min tropiska ridresa och då blev klockan mer lämplig för mat. Vi gick till en halvmysig pizza/pasta-restaurang på Rörstrandsgatan och tryckte i oss varsinn fettdrypande (men helt ok) pizza och ett glas husets röda.

Precis som förra gången vi sågs var det jag som stod för nyfikenheten och frågorna medan han glatt pladdrade på och berättade utförligt om det ena och det andra (vilket i och för sig är kul). Han ställde inte ens motfrågor på det jag frågat. Om jag var tyst och inte sa eller frågade något sänkte sig tystnaden. Jag pallar inte med sådan där tystnad så efter några sekunder var min intresserade utfrågning i gång igen. Det är verkligen dålig social kompetens att inte visa intresse så som han gör.

Det konstiga är ju att han verkar gilla mig och vilja träffa mig (trots hans totala oengagemang att lära känna mig), fast det är väl bara för att han får känna sig så intressant i mitt frågvisa sällskap, en liten ego-boost.  Han hör av sig ofta på sms men även där lyser frågorna med sin frånvaro. "Hej! Jag har precis bytt tåg, trist resa det här. Dags att kolla in cafévagnen. /x"  Inte ens ett "hur mår du?". Tummen ner.

Han är så gott som definitivt struken som potentiell partner, men har inget emot att träffa honom igen - vi har en del gemensamma intressen så han kanske kan bli någon man hittar på saker med åtminstone.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0