Dejt med kille nr 2

I tisdags hade jag min andra dejt som resultat av internetdejtting-sajten. Även denna gång med en inflyttad 35-åring. Aktiviteten för kvällen var kvällsfotografering i Gamla Stan då han också gillar att fotografera.

Grabben ifråga visade sig vara, i min åsikt, arketypen av en datasnubbe, helt svartklädd bortsett från en bredrandig gul-vit pikétröja som inte riktigt dolde den lilla kalaskulan. Han berättade ohämmat om sina dåliga matvanor att det var kakor, Coca-cola och godis som gällde. Jag fick genast flashbacks från en tidigare pojkvän som även han var IT-kille och lätt drack två 1,5-liters cola framför datorn en vardagkväll. Hu!

Det var dock en lättpratad och trevlig kille, om än lite väl insmickrande - "bestäm du!". Vi tog en fika på ett café mitt emot Science Fiction butiken på Västra Långgatan och han beställde så klart en kladdkaka med grädde trots att han innan vi träffats ätit en chokladboll med läsk. Han berättade att han varit en frekvent besökare av den där butiken och hur mycket han gillade science fiction böcker och filmer. Samt att han var säker på att liv från andra planeter  redan har uppsikt över oss små knattar på jorden. Hmmm.....

Det blir ingen andra dejt med den här killen men själva fotograferandet var dock kul och jag tror det blir några riktigt bra bilder som resultat.

Jag måste medge att det ju är riktigt roligt att dejta när man har inställningen att det är en förutsättningslös och kul grej! Det är intressant att träffa en helt ny människa som man kanske aldrig annars hade träffat på.


Two down, plenty to go :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0