Jag har haft en fika-träff

Jag slog slag i saken och träffade en kille från dejtingsajten på fika nu i veckan. Tänkte det var lika bra att köra på innan jag får kalla fötter. Jag var väldigt nervös innan. Inte för att träffa just den här killen utan bara inför faktumet att träffa en kille i allmänhet.

Jag hade naturligtvis sjåsat upp min nervositet i onödan. Visst var det lite tafatt första minutrarna, men samtalet flöt på, både en och två koppar te slank ned och killen var trevlig och vettig. Han åstadkom idock ngen wow-effekt så han blev ganska raskt förpassad till kategorin "ej intressant".

Jag har bestämt mig för att lyssna mer till min magkänsla och mindre till förnuftet. Om känslan inte är otvetydigt "honom vill jag verkligen träffa igen" tänker jag lägga ner även om förnuftet kanske tycker att jag skulle gett honom ännu en chans.

Det känns hur som helst väldigt skönt att kommit över den där skräcken jag hade inför att träffa en kille och jag ser fram emot fler sammanträffanden framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0