Irritationsmoment: åka buss

Det är verkligen fånigt hur små, och egentligen obetydliga, saker och beteenden kan irritera mig. Jag försöker vara uppmärksam på när det händer och helt enkelt försöka låta bli att bry mig. Det är ju så onödigt att slösa (negativ) energi på sådant.

Något som verkligen irriterar mig är jag åkerr innerstadsbuss och någon nervös och stressad människa redan en hållplats innan de ska av sitter med tummen redo på Stopp-knappen för att så snart bussen börjat rulla ut från busshållplatsen genast trycka på den (helst två gånger), resa sig och sedan stå vid dörrarna (med handen redan på  dörröppningsknappen) hela vägen fram till nästa hållplats.

Chilla lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0