Årets första dejt

Efter en paus under årets mörkaste månader tog jag mig i kragen för ett par veckor sedan och blev lite mer aktiv på internetdejtingsajten. Som jag redan skrivit tidigare resulterade det främst i skamliga förslag av skumma typer, men även en och annan normal man. En kille som skrev till mig om backgammon fångade mitt intresse och bevärdigades med ett svar från mig. Det verkade som vi hade en del gemensamma intressen även om han är i äldsta laget (40). Efter någon veckas mailande bestämde vi oss för att ses en kväll efter jobbet.

I torsdags möttes vi på ett gathörn på Söder. Det första som slog mig var att han var liten. Nåväl, jag hade högklackade stövlar på mig så lite längre än mig är han kanske (inte för att det egentligen spelar någon roll). Han var  lite nervös och flackade med blicken medan vi hälsade på varandra och småpratade lite. Vi gick sedan  satte oss vid ett fönsterbord på Imperiets övervåning (riktigt ok ställe för övrigt). Han slappnade som tur är snart av (måste vara min naturliga och avspända personlighet som smittade av sig, he he) och samtalet flöt på helt utan problem. Jag vet inte om det kan ha varit de två vinglasen jag drack i kombination med en tidigare löptur och knappt någon middag som gjorde det men vi hade riktigt trevligt. Tiden gick fort och vi hann prata om allt från tidigare förhållanden och resor till brandsäkerhet. Det här verkar vara en bra kille så en återträff får det bli. Fast utan alkohol nästa gång....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0